maj 04 2016

Reklama radiowa


Komentarze: 0

 

Zagięcie fali radiowej

Pomimo tego, że radio dawno zostało w tyle jako medium za telewizją i internetem to wciąż cieszy się i tak sporą popularnością. Wprawdzie czas, przez jaki przeciętny Polak słucha radia jest dość krótko, zatem szansa na to że trafi na reklamy jest dość niewielka. Jednak kiedy chwilę nad tym pomyśleć to można znaleźć przynajmniej jedną grupę osób, która opiera się głównie na radiu. Są to kierowcy i to każdego rodzaju: od nas dojeżdżających do pracy przez taksówkarzy i kierowców autobusów miejskich po kierowców trasowych. Wszyscy oni słuchają głównie radia. Stąd też taki a nie inny rozkład reklam w radiu: dotyczą one głównie samochodów, sporych wydarzeń kulturalnych i leków tudzież paraleków. Inne reklamy oczywiście także się trafiają, ale są często dużo rzadsze. Problemem jest jednak stworzenie dobrej reklamy. Włączając radio żadną przyjemność jest usłyszeć po raz setny identyczną reklamę w ciągu miesiąca. W dodatku często zwracają one uwagę niedopracowaniem i totalnym niezrozumieniem tematu. Tymczasem radio jest zdecydowanie trudną klasą medialną, gdzie, aby przygotować cokolwiek z sensem, trzeba naprawdę sporego wysiłku. Nie wystarczy napisanie nawet najlepszego tekstu, jeśli nie zostanie od właściwie odczytany, zagrany, przy mikrofonie. Także częstotliwość reklamy ma tu spore znaczenie i godziny emisji również. Wydaje się, że nie można przygotować reklamy prostszej niż radiowa, tymczasem w praktyce bardzo często okazuje się, że w zasadzie każdy lub niemal każdy inny typ będzie prostszy w przygotowaniu. W wielu przypadkach agencje reklamowe przerzucają się z reklamy radiowej na dźwiękową reklamę internetową. Przyczyną tutaj są gównie koszta takiej kampanii, ale tez fakt, że internet ma szersze grono odbiorców, co jednak nie jest wykorzystywane przy bardziej potrzebnych produktach, ale nader często w sytuacji, kiedy reklama radiowa przerasta twórców i nie są w stanie oni przygotować poważnej kampanii radiowej. Warto jednak zaznaczyć, że grupa internautów i słuchaczy to dwie całkowicie odmienne grupy docelowe, więc identyczna reklama w obu przypadkach prawdopodobnie wykaże całkowicie różną skuteczność.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz